Region Hovedstaden, kommunerne og de praktiserende læger i regionen har indgået en sundhedsaftale for perioden 2024-2027. Sundhedsaftalen fastlægger de overordnede rammer og retningen for det tværsektorielle samarbejde.
Aftalen er godkendt af Tværsektoriel Strategisk Styregruppe 1. april 2022.