Hvordan sørger jeg for god brugerinddragelse under koordinationsmødet?

​Selve koordinationsmødet er en kompleks, faglig situation, hvor du som mødedeltager bliver udfordret på din faglighed og dine samarbejdsevner. Der kan være rigtig mange ting i spil - og på spil - som påvirker vilkårene for at udføre brugerinddragelse. Som mødedeltager skal du eksempelvis møde nye samarbejdspartnere, anvende et nyt arbejdsredskab, være velforberedt, konfrontere eventuelt eksisterende konflikter, repræsentere din egen faglighed, repræsentere din afdeling/enhed, stå på mål for beslutninger (som du måske ikke selv har taget eller er enig i), fremføre argumenter (det er nemt for nogle, udfordrende for andre), blive hørt og forstået, forstå de andre og bidrage til en indsatsplan, som kan indfries inden for de rammer, der er tilgængelige for dig.

Der er med andre ord gode og forklarlige grunde til at tabe brugerinddragelsen af syne.

I nedenstående får du konkrete bud på, hvordan god brugerinddragelse kan opnås gennem samtale til selve koordinationsmødet, mens du samtidig bidrager med de oplysninger, som er relevante for dine samarbejdspartnere.

 


Redaktør