Hvilke praktiske hensyn kan I tage?

​Praktiske hensyn kan hjælpe brugerne til en god oplevelse af koordinationsmødet.

​Et koordinationsmøde kan skabe behov for praktiske hensyn, der kan dæmpe ubehag og være overskudsbevarende. Eksempelvis kan det være en stor hjælp for brugeren, hvis mødet foregår et sted, hvor brugeren er vant til at komme og måske endda i et lokale, hvor brugeren er vant til at være til møde. 

Det kan være brugeren har præferencer i forhold til, hvor det er rart at sidde. Vil brugeren gerne undgå at sidde for bordenden? Vil brugeren gerne sidde tæt på døren, ved siden af tovholder eller overfor?

Det kan også være gavnligt for brugeren, at I på forhånd gennemgår, hvordan hele seancen løber af stablen: Vi mødes her, følges til mødelokalet og laver en kop kaffe.  Så siger jeg noget, så siger du noget, så siger alle de andre noget og så gennemgår vi disse punkter osv.

At være forberedt på, hvad der forventes af en, og at der bliver taget praktiske hensyn til ens behov, kan være det, der gør forskellen på, om et koordinationsmøde bliver en god eller en dårlig oplevelse for brugeren.


Redaktør