Samtaler og udvælgelse

Samtaler

Vi indkalder typisk 3 – 5 kandidater til en jobsamtale. Til samtalen får du lejlighed til at fortælle os om dine kvalifikationer, erfaringer og motivation for at søge jobbet. Vi vil også fortælle mere om jobbet og om arbejdspladsen. Du får mulighed for at stille uddybende spørgsmål til jobbet.
 
Ofte vil nærmeste leder, en medarbejderrepræsentant og en tillidsrepræsentant deltage i samtalen – det kan dog variere fra stilling til stilling.
 
Tips til den gode jobsamtale: Du kan få tips til, hvordan du forbereder dig til samtalen her

Udv​​ælgelse

Efter samtalen vil ansættelsesudvalget vurdere, hvilken ansøger der opfylder flest mulige af de faglige og personlige kvalifikationer, der er centrale for jobbet.
 
For at vælge den bedst mulige ansøger vil lederen hente en reference fra din seneste/tidligere arbejdsgiver, hvis du kommer i betragtning. Lederen kan kun indhente referencen, hvis du har givet dit samtykke til det.

Ja eller ne​​j?

Har du været til samtale, vil du oftest få besked pr. telefon – uanset, om du har fået jobbet eller ej.
 
Bliver du tilbudt jobbet og takker ja, skal du og dit arbejdssted nå frem til en lønaftale inden, at du endelig kan blive ansat og få et ansættelsesbrev.
 
Hvis du ikke bliver tilbudt jobbet, får du et afslag pr. telefon eller e-mail.​

Redaktør